Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Geplaatst door

23 mei 2017

Samen met klanten en collega’s werken aan succesvolle online campagnes. Binnen de deadline en binnen het budget. Daar krijg ik energie van.

Lees meer over mij >>

What happens in Dublin… (Nemen we mee naar Tribal!)

Door: Karen Pasman & Nanine Koning

Geschatte leestijd: 2 minuten

Samen met collega Nanine Koning en een fantastisch gezelschap IAB-leden bracht ik twee dagen door in Dublin op werkbezoek bij de hoofdkantoren van Facebook, LinkedIn, Microsoft, Twitter én Google. Een trip vol inspiratie en fascinerende vooruitblikken op de toekomst. En natuurlijk delen we die graag met je in dit blog – hoewel ik niet meer weet hoeveel NDA’s ik heb getekend 😉.

Online marketing nieuws van Facebook, LinkedIn, Google, Microsoft en Twitter uit Dublin

 

Impact & engagement? Online video it is!

We roepen het al een tijdje, maar online video is dé manier om impact te creëren. Zowel Facebook als Twitter zien video als het belangrijkste medium voor engagement. Beide investeren dan ook fors in real-time video en het sneller (en kleiner) maken van bestanden. Video wordt dus in 2017 nog groter.

 

Van last-click attributie naar gehele klantreis

Een van de belangrijkste discussiepunten van deze reis – ook voor de leden van het reisgezelschap onderling overigens – was de manier waarop data wordt verzameld en geïnterpreteerd. Het ideale attributiemodel (aan welke klik rekenen we de conversie toe?) bestaat niet. Helaas! Maar één ding is zeker: je kunt pas beslissingen nemen over attributie als je de hele klantreis in kaart hebt gebracht. Pas als je dit weet kun je een gedegen beslissing nemen over de kanalen die je wilt inzetten en de KPI’s die je moet hanteren.

Tribal vereeuwigd op de echte Google wall in Dublin

 

Machine learning is de toekomst

Artificial Intelligence, Virtual Reality, Mixed Reality en Machine learning zijn de trendwoorden voor de toekomst. En die toekomst is NU aan de hand. Zo kregen we de kans om een kijkje in de Google-keuken van machine learning te nemen. De conclusie was hier helder: automatisering is niet langer het programmeren van handelingen, maar het programmeren van spelregels waarbinnen de app zelf de invulling bepaalt en daar steeds beter in wordt.

Bij Microsoft mochten we de Hologlass testen. Fantastische technologie die het mogelijk maakt om de werkelijkheid te mixen met VR. Niet gemakkelijk te vertalen naar onze marketingwerkelijkheid, maar voor complexe opleidingen, technische manuals en de gaming industry is dit een reële volgende stap.

 

Wees relevant voor je doelgroep!

De social media platformen verdienen hun geld natuurlijk met advertising. Hoe meer hoe beter zou je zeggen. Maar zij realiseren zich als geen ander dat er een grens is aan wat gebruikers accepteren. Is het te veel of te irritant? Dan haken ze af. Relevantie is het sleutelwoord.

Wil je impact hebben met je advertentie? Dan is het van belang om creatief en bijzonder te zijn. Niet alleen de juiste targeting, maar vooral onderscheidende, relevante content maakt het verschil. Dit klinkt misschien als een open deur. Maar juist omdat dit zo hoog op de agenda staat bij partijen als Facebook, LinkedIn en Twitter, zorgt dat je als adverteerder ook beloond wordt voor je moeite. Tijd dus om relevanter dan ooit te zijn.

 

Nieuwsgierig geworden?

Wil je verder praten over de grote ontwikkelingen op het gebied van online marketing? Of wil je nog meer weten over de ideeën die we in Dublin hebben opgedaan? Neem dan gerust eens contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!

Discussie- Geen reacties

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF