Kennis - Het online marketing blog van Tribal

Online marketing is een vak apart en een wereld die snel verandert. Wij laten ons dagelijks inspireren door de nieuwste ontwikkelingen, tips & tools en allerlei nuttige toepassingen. Hieronder lees je welke kennis wij in huis hebben.

Zó haal je meer Kerstomzet uit je webwinkel!

Door: Emmy Faes

Geschatte leestijd: 1 minuut

Traditioneel is Kerst een periode waar retailend Nederland zich op verheugt. Kerst betekent meer mensen over de vloer met een gevulde portemonnee, nieuwe productintroducties (nieuwste Harry Potter, Mario Wii) en de tijd van het jaar om iedereen een cadeau te geven. Zeker dit jaar moet de decembermaand de omzet van het jaar nog enigszins recht gaan trekken.

Tips voor een hogere omzet met Kerst
Maar wat gebeurt er online in de aanloop van kerst en hoe kan ik als webwinkelier hier op inspringen? Hieronder een aantal tips:

Druk op Google
Net als in de offline wereld zijn er meer kopers. Het wordt drukker in de winkelstraat dus het wordt ook drukker op Google. Hier moet je als geoefende AdWords-adverteerder natuurlijk op inspringen:

    • Zorg dat je genoeg budget beschikbaar hebt om de piek in zoekvolumes op te vangen en dat je dus altijd zichtbaar bent.
    • Wees voorbereid op hogere CPC’s door toenemende concurrentie, en houd je posities goed in de gaten.
    • Wees relevant met je teksten. Schrijf kerstgerichte teksten en test deze tegen je al lopende advertenties.
    • Probeer op te vallen! Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwe Google Sitelinks:
      vend

Kerstassortiment
Zorg dat je op je website een kerstassortiment/kerstwinkel/cadeauwinkel hebt om bezoekers meteen in de kado-stemming te krijgen. Gebruik bijvoorbeeld categorieën als ‘cadeaus voor hem’, ‘cadeaus tot € 30,-.’ Etc

Meerdere producten
Verleid je klanten tot het kopen van meerdere producten. Geef de verzendkosten bijvoorbeeld weg bij een bestelling van minimaal € 50,-.

Display advertising
Zet display (banners) in om je search-campagnes te ondersteunen en top-of-mind te blijven in deze periode waarin iedereen om aandacht vraagt van de consument.

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF