ANWB Rijopleidingen is een franchise organisatie met tientallen aangesloten rijscholen door heel Nederland. De online marketing wordt centraal vanuit de ANWB uitgevoerd. ANWB Rijopleidingen richt zich daarbij vooral op lokale vindbaarheid.

Het belangrijkste kanaal voor de ANBW is de organische vindbaarheid. Door een goede optimalisatie kan de ANWB in de organische resultaten twee keer terugkomen. Dit in de specifieke lokale vermeldingen binnen Google en nog eens via de reguliere organische resultaten. De ANWB rankt zelfs nog een derde keer in Google via de Adwords advertenties. De ervaring van de ANWB is dat door drie keer aanwezig te zijn de doorklikpercentages van de individuele uitingen ook stijgen. 3 rankings voor lokale zoekopdrachten Voor de optimalisatie organische vindbaarheid werkt de ANWB met lokale content. In totaal gaat het om meer dan 600 pagina’s content die op de site aanwezig is. Verder heeft de ANWB de volgende acties uitgevoerd:
  • Er is een KAS (Keyword Assessment) gemaakt. Welke zoekwoorden hebben welk zoekvolume & zijn relevant?
  • Er is een keyword mapping gemaakt. Met welke zoekwoorden wil de ANWB met welke pagina ranken?
  • Alle pagina’s zijn herschreven en van unieke content voorzien.
  • De structuur binnen de site is op orde gebracht, zowel qua url’s als de manier waarop pagina’s binnen de site naar elkaar verwijzen.
  • Schema.org local business is geïmplementeerd.
  • Google My Business is aangemaakt, gevalideerd en aan het lokale niveau gekoppeld.
In de optimalisatie van de site heeft ANWB Rijopleidingen ook uitvoerig nagedacht over de optimalisatie van de landingspagina zelf. Bezoekers die nu op de site komen converteren aanzienlijk beter dan voorheen.

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF