MisterDesign is er voor jou op het gebied van moderne interieur artikelen. Het bedrijf heeft een groot assortiment design meubelen, verlichting en accessoires van meer dan 120 prachtige merken uit binnen- en buitenland. Naast twee sfeervolle en verrassend complete woonwinkels, heeft MisterDesign ook een zeer uitgebreide webwinkel. En voor deze webwinkel zijn wij van Tribal sinds oktober 2013 aan het werk. We zijn begonnen met de basis, het aanpassen van de menustructuur en het verbeteren van de vindbaarheid. Nu is het tijd om verder te gaan finetunen, waarbij ook usability om de hoek komt kijken.

René Nielen

MisterDesign

“Hoe klanten door je website surfen en de website beleven, dat is interessant. Daar draait het tenslotte om. En een gebruikerstest is het perfecte middel om dit te ervaren.”

De fundering van de webwinkel van MisterDesign is prima. Maar het werd tijd voor een verdiepingsslag. Waarbij door ons een gebruikerstest werd voorgesteld. MisterDesign zag hier ook de toegevoegde waarde van in. “Wanneer je nauwelijks directe feedback krijgt, omdat je de klanten niet face to face ziet en ervaart met een webwinkel, is het lastig te zeggen wat er wel en wat er niet goed functioneert. Uiteraard kun je gebruik maken van A/B testen en dergelijke, maar dat dekt vaak de lading niet volledig. Ook zijn er genoeg goeroe’s die van alles schrijven over usability. Maar wat écht juist is, is erg afhankelijk van je doelgroep en het productaanbod. Daarom is het voor elke webshop aan te raden om gebruikerstests af te nemen.”

“Tribal heeft na de tests een compleet rapport geschreven met concrete actiepunten, ideaal. Het verslag wordt nu stap voor stap opgepakt. Zo wordt de techniek weer verder geoptimaliseerd en ook op het vlak van de algehele uitstraling gaan er forse stappen gezet worden. Alles om ervoor te zorgen dat de conversie naar een hoger plan wordt gebracht. En uiteindelijk is dat hetgeen waar het allemaal om draait.”

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF