SmartStudentDeals is onderdeel van Elbuco en verhuurder van elektronica en witgoed aan studenten. Om de naamsbekendheid een boost te geven heeft Tribal een campagne opgezet rondom unieke content. Het resultaat? Het binnenslepen van een Dutch Search Award voor Beste gebruik PR in search campagne. Lees hieronder meer over deze succesvolle online marketing case.

Mark van Werven, jurylid Dutch Search Awards

SmartStudentDeals

“De aanpak van deze case laat zien dat je met out-of-the-box denken veel meer uit linkbuilding kunt halen dan enkel via de klassieke werkwijze”

De klantvraag & uitdaging

Het leaseconcept van SmartStudentDeals is de afgelopen jaren snel gegroeid. Toch liggen er nog veel kansen, vooral op het gebied van brand awareness. Tribal bedacht daarom een campagne om de naamsbekendheid te vergroten en het linkprofiel van de website te versterken. Het doel was dus niet enkel meer bekendheid voor het merk, maar ook:
  • Het verhogen van de mediawaarde;
  • Uitbreiding van het linkprofiel om de site ook op langere termijn te versterken;
  • Meer traffic;
  • Betere posities in de zoekmachine.
Kortom, een uitdaging, want hoe bereik je met een relatief beperkt budget toch een hoop mensen en (toonaangevende) media?

Onze creatieve aanpak

Na een brainstorm met de betrokken specialisten en de klant is besloten een outreach campagne op te zetten. Centraal binnen deze campagne stond een onderzoek naar persoonlijke hygiëne in samenwerking met het onafhankelijke onderzoeksbureau NovioResearch. Deze aanpak bleek een schot in de roos en resulteerde in ludieke resultaten en de mogelijkheid om onderscheidende content te creëren. Natuurlijk ging hier wel een uitgebreide analyse aan vooraf waarbij we gekeken hebben naar significante overeenkomsten en demografische factoren zoals leeftijd en geslacht. Op basis van de meest nieuwswaardige resultaten hebben onze contentspecialisten verschillende persberichten en blogberichten geschreven die onder het ANP en een samengestelde perslijst is verspreid. Een mix die resulteerde in een ongekende online en offline publiciteit!

Resultaten

De resultaten van deze succesvolle aanpak waren ongekend. Niet alleen werd de investering vele malen verdubbeld door de opgeleverde mediawaarde, ook werd SmartStudentDeals met het onderzoek op allerlei toonaangevende media zoals Nu.nl, Radio 538, Hart van Nederland, Libelle, 3FM en Metro genoemd. Resultaten case SmartStudentDeals voor Dutch Search Awards Resultaten case SmartStudentDeals voor Dutch Search Awards Naast deze branding waarde is ook de organische zichtbaarheid in de zoekmachine met 30% toegenomen. Dit heeft geresulteerd in een trafficstijging van 130% én ruim 25% meer productaanvragen. Resultaten case SmartStudentDeals voor Dutch Search Awards Als kers op de taart heeft de campagne een Dutch Search Award opgeleverd in de categorie Beste gebruik PR in search campagne. Een mooi voorbeeld hoe creatieve linkbuilding in combinatie met een doordachte content inzet een dijk van een prestatie neer kan zetten!

Wil jij je online succes ook vergroten?

Geïnspireerd geraakt door deze case of gewoon benieuwd hoe we het online succes van jouw bedrijf kunnen vergroten? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag meer!

Blijf op de hoogte van handige kennis en het laatste nieuws van je favoriete online marketing bureau:

INSCHRIJVEN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF