Gebruikerstesten

Gebruikerstesten

“Door middel van SEO en/of SEA kun je nog zoveel bezoekers naar je website sturen, maar wanneer deze niet gebruiksvriendelijk is zijn ze ook net zo snel weer weg. “
Annegien Bruins Slot – CRO Consultant

Gebruikerstest – eye-tracking onderzoek

Een gebruikertest is dé manier om je website in de praktijk te laten testen door een aantal personen uit je doelgroep. Dit om verbeterpunten in kaart te brengen die niet gebaseerd zijn op aannames, maar op concrete praktijksituaties. Tijdens deze usability testen worden de handelingen geregistreerd met de speciale ‘eye-tracking’ software. Eye-tracking is een analyse van het kijkgedrag van de bezoekers tijdens het gebruiken van jouw website, doordat camera’s in een beeldscherm de oogbewegingen volgen en vastleggen. Dit wordt vertaald naar een schematische weergave. Deze gebruikerstesten vinden plaats in ons eigen usability lab. Met als doel om zoveel mogelijk realistische data te verzamelen, hebben we geprobeerd om de ‘natuurlijke omgeving’ van de testpersoon zo goed mogelijk na te bootsen. Er is daarom een comfortabele huiskamersituatie gecreëerd.

Inzicht krijgen in surf- en klikgedrag

Eye-tracking wordt gecombineerd met een usability test. Het analyseren van het kijkgedrag vormt een goede toevoeging op een usability test om inzicht te krijgen in het surf- en klikgedrag van de bezoeker. Door middel van een gebruikerstest krijg je dus inzicht in verborgen problemen die je normaal gesproken niet opgemerkt zou hebben. Al deze verbeterpunten worden door onze usability specialist uitgewerkt in een rapport met een concrete actielijst en screenshots waarmee je direct aan de slag kunt.

De voordelen van een gebruikerstest

  • Het baseren van wijzigingen aan je website op gebruikerservaring in plaats van aannames
  • Inzicht krijgen in daadwerkelijk gebruikersgedrag
  • Wat betreft de gebruikerstesten wordt bij Tribal alles voor je gefaciliteerd, als klant word je helemaal ontzorgd
  • Als klant kun je hierbij aanwezig zijn.

Onze pakketten

Wat betreft onze gebruikerstesten bieden we verschillende pakketten aan:

Brons

Dit pakket is interessant voor klanten met een klein budget en bij de ontwikkeling van een nieuwe website.

  • Investering is 2500 euro
  • 3 testpersonen
  • Resultaten worden besproken in een brainstorm
  • Samenvatting van het onderzoek
  • Géén heatmaps of uitgebreide rapportage
  • Exclusief out of pocket kosten

Zilver

Dit pakket is interessant voor klanten met voldoende budget, die behoefte hebben aan een rapport en tijdens de realisatie van een nieuwe website.

  • Investering is 3500 euro
  • 5 testpersonen
  • Resultaten besproken in brainstorm
  • Samenvatting van het onderzoek
  • Adviesrapport voor de belangrijkste issues
  • 2 usability specialisten aanwezig tijdens het onderzoek
  • Géén heatmaps
  • Exclusief out of pocket kosten

Goud

Dit pakket is interessant voor klanten met een groot budget en voor klanten die significantie nastreven.

  • Investering is 9500 euro
  • 36 testpersonen
  • Resultaten besproken in brainstorm
  • Samenvatting van het onderzoek
  • Adviesrapport voor de belangrijkste issues
  • Inclusief stabiele heatmaps
  • Exclusief out of pocket kosten

Wil je meer weten over onze pakketten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Referenties

usg group      logo mister design