E-mail Marketing

E-mail Marketing

E-mail marketing of Dialoog marketing is meer dan alleen nieuwsbrieven versturen.

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van E-mail Marketing?








Please leave this field empty.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing wordt ook wel dialoogmarketing genoemd. Dialoogmarketing omvat alle vormen van marketing waarbij de dialoog tussen twee mensen het uitgangspunt is. De zender zorgt ervoor dat de e-mail die verstuurd wordt, relevant is voor de ontvanger. Men kan erop reageren door de nieuwsbrief te beantwoorden via bijvoorbeeld social media, profiel aanpassen, uitschrijven, bellen naar callcenter etc.

Dialoogmarketing is onder andere in te zetten voor:

  • E-mailcampagnes
  • SMS campagnes
  • Prijsvragen
  • Campagnemanagement

Maar e-mailmarketing/dialoogmarketing is meer dan alleen nieuwsbrieven versturen. Zodra iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief, begint het traject pas. Men stapt de welbekende “lifecycle campagnes” in.

Wat valt er onder lifecycle campagnes?

  • Welkom bij uw merk
    Iemand is bij u ingeschreven. Ongeacht de bron, u bent blij dat u een nieuwe lead heeft. Heet de ontvanger welkom bij uw merk. Wat kan men verwachten? Waar staat uw merk voor en wat kunt u de ontvanger bieden?
  • Profielcampagne
    Elke persoon bouwt een profiel op. Heeft men een mail geopend of op een link geklikt? Dan wordt dit geregistreerd. Belangrijk is om tevens meer informatie te vragen aan de ontvanger. Deze campagne speelt een grote rol om je e-mails relevanter te maken voor de ontvanger.
  • Verjaardagscampagne
    Uw ontvanger is jarig én u heeft dit geregistreerd in uw database. Reden om deze persoon te feliciteren. Dit is goed te combineren met een commercieel doel, namelijk sales. Een actiecode is dan ook één van de veelgebruikte middelen.
  • Verhuizingscampagne
    De ontvanger is verhuisd. Ook hier weer reden om men te feliciteren. Bij ieder product kan er wel een draai aan worden gegeven om hier sales uit te kunnen genereren.
  • Feestdagencampagne
    Fijne feestdagen & gelukkig Nieuwjaar! Een simpele en kleine campagne maar erg belangrijk om de band met de ontvanger sterk te houden of op te bouwen.
  • Reactivatiecampagne
    Heeft iemand in de afgelopen paar maanden geen activiteit getoond? Dan zal deze persoon het activatietraject instromen. Deze campagne is erop gericht dat men weer “actief” wordt. Dit verhoogt de kwaliteit van uw e-mailbestand.
  • Up & Cross sellingcampagnes
    Heeft iemand een iPod gekocht? Bestel nu ook een beschermhoesje. En zo zijn er nog talrijke mogelijkheden. Het aantal conversies kan hierdoor flink stijgen.
  • Tijdelijk afmelden na aankoop
    Het is belangrijk om zoveel mogelijk leads te behouden. Als het toch zover komt dat een ontvanger op afmelden klikt, dan is het aan te raden om een tijdelijke afmeldfunctie in te bouwen. Dit voorkomt veel afmeldingen.

Naast de veel genoemde campagnes zijn er een groot aantal wetgevingen en regels van de Reclame Code Commissie. Tribal Internet Marketing is op de hoogte van alle wetgevingen en regels en kan u hier optimaal in adviseren.

Wat kan ik als bedrijf met e-mailmarketing bereiken?

Met e-mailmarketing vergroot u uw afzetmogelijkheden. Afhankelijk van uw doelstelling kunt u meer bezoekers, leads of verkopen realiseren. Daarnaast kunt u met e-mailmarketing een (emotionele) band opbouwen met de ontvanger. Bij het goed inzetten van deze marketingvorm zal iemand vaker en sneller een aankoop doen.

Tribal Internet Marketing als partner

Tribal Internet Marketing is een uitstekende partner voor het beheren en opzetten van uw e-mailmarketing campagne(s). Wij hebben veel kennis en ervaring op het gebied van e-mailmarketing en beheren met succes campagnes van een breed scala aan bedrijven. Wij kunnen uw e-mailmarketing campagne(s) onderhoudsarm opzetten met de hoogste kwaliteit.

Het inzetten van e-mailmarketing via Tribal Internet Marketing heeft de volgende voordelen:

  • Tijd- en middelenbesparing;
  • Expertise, deskundig onafhankelijk advies en uitvoering campagne;
  • Optimaal rendement van uw campagne;
  • Synergie met andere Tribal Internet Marketing producten (one stop shopping).

Voor meer informatie over e-mailmarketing of een offerte op maat kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.