Loyalty marketing

Loyalty marketing

“Wij helpen je om de commerciële vertaalslag te maken van klantendata naar succesvol campagnemanagement. Zuivere klantendata is daarbij de key.”
Josien Heidekamp, CRM Consultant

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Loyalty marketing?







Gelieve dit veld leeg te laten.

Loyalty Marketing… Veel bedrijven zitten op de spreekwoordelijke ‘ berg met goud’, maar de kennis ontbreekt vaak hoe je deze data omzet naar succesvolle online marketing acties. Wij vanuit Tribal helpen je om klantendata om te zetten in bruikbare klantenprofielen om zo de klant op het juiste moment te ‘targetten’. Succesvol klantencampagnemanagement, noemen we dat. Zo nemen we je mee op de klantenreis en zorgen we dat jij meer rendement haalt uit elk klantencontact.

Wat is Loyalty Marketing?

Loyalty Marketing is een breed begrip dat klantendata als uitgangspunt neemt. Vanuit de klantendata wordt gekeken welke segmentatie gewenst is om dit te vertalen naar een succesvolle klanten contactstrategie. Wie ga je op welk moment met welke boodschap bereiken en in welk kanaal? Zo ontstaat een klantencontactdialoog waarmee campagnes opgezet kunnen worden.

Het mooie van data-gedreven marketing is daarnaast dat wij je helpen om zelf aan de knoppen te draaien. Online gedrag van de klant is meetbaar te maken, waarna wij je helpen om in te spelen op het klantengedrag.

Hoe draagt data-gedreven marketing bij aan mijn succes?

Data = key. Hoe meer relevante informatie je van je klant weet, hoe sneller je kunt inspelen op de informatiebehoefte door middel van campagnemanagement. Daarbij geldt: verkeerde data erin is verkeerde data eruit. Het is dus van strategisch belang dat de klantengegevens zuiver zijn en op de juiste manier worden ingezet om succesvol campagne management te bedrijven.

Van klantencontactstrategie naar Campagnemanagement

Tribal biedt een totaalservice op het gebied van Loyalty marketing en leveren daardoor een maatwerk service. We gaan dan ook een stapje verder dan andere online marketing bureau en denken met u mee op alle vlakken van Loyalty Marketing. Van advies en strategie tot operationele uitvoering, we ondersteunen jou op de punten waar jouw bedrijf dat nodig heeft.

Onderstaand een korte toelichting op onze diensten.

Database advies

Een goed werkende geautomatiseerde database is een van de basis bouwstenen voor succesvol campagnemanagement. Wilt u uw klantendata opschonen, verrijken, adresverificatie uitvoeren of de-dupliceren? Wij kijken graag met je mee wat de mogelijkheden zijn om jouw klantendatabase te optimaliseren.

Segmentatie / Profilering

De sleutel tot 1 op 1 marketing is segmentatie & profilering. Tribal kijkt hiervoor naar de kenmerken van jouw klanten om zo de juiste persona’s / doelgroepen te onderscheiden. Door variabelen te clusteren en profielen aan te maken, creëren we inzicht en onderscheid binnen je verschillende doelgroepen, waardoor je de juiste boodschap naar de juiste doelgroep stuurt. Het resultaat is dus een gerichtere boodschap en dus een grotere kans op een hoog rendement.

Dashboarding en rapportage

Door middel van verschillende rapportages kunnen wij inzicht bieden in klantloyaliteit, uitstroom en klantwaardeontwikkeling. Wij kunnen de dashboards op maat inregelen zodat je duidelijk inzicht krijgt in het online gedrag van je klanten en hier effectief op in kunt spelen.

Klantencontactstrategie

Weten wanneer je welke doelgroep bereikt met welke boodschap is de basis voor succesvolle marketing. Hier stem je tenslotte je campagnes op af. Hierbij spelen verschillende factoren een rol. Richt je je op een bestaande doelgroep of juist op de potentiële nieuwe klanten? Wil je zorgen dat je ‘slapende klanten’ terugkomen of richt je je eerder op de actieve klanten? Door middel van de Loyalty Journey in kaart te brengen kunnen we kijken welke campagne het beste past. Onderstaand enkele voorbeelden van op welke momenten je kunt inspelen:

  • Geef je klanten een warm welkom
  • Waardeer je klanten om wie ze zijn: bouw aan de klanten relatie
  • Klanten zijn de ambassadeurs van je merk / dienst: verras, beloon en waardeer ze
  • Bind de klanten aan je

Campagne Management

(1) E-mailmarketing

Zowel voor B2B als voor B2C kunnen wij meekijken welke e-mail campagnes het beste aansluiten bij jouw merk en / of dienst. Zowel Event Driven Mailings als ook Segmented Mailings of Mass Mailings kunnen effectief ingezet worden om de doelgroep te bereiken. Bij Event Driven Mailings zetten we de mails in op basis van het gedrag van de klant. Denk hierbij voorbeeld aan inspelen op koopgedrag. Bij Segmented Mailings spreken we een bepaalde doelgroep aan; bijvoorbeeld mannen in de leeftijd van 40 – 50 jaar. Een derde optie zijn de Mass Mailings waarbij een mail gestuurd wordt naar de gehele database.

Ook op het gebied van e-mailmarketing bieden we dus een totaalservice met services zoals:

  • E-mail automatisering
  • Inrichten van campagnes
  • Opzetten van triggers
  • Segmentatie / profielen aanmaken
  • Rapportage en evaluatie
  • Registratie proces
  • Data checks

(2) Direct Mailing

Een Direct Mailing aan huis versturen is vaak een behoorlijke investering. Tegelijkertijd kan dit voor sommige doelgroepen heel effectief werken. Wilt jij je doelgroep bereiken met een effectieve direct mailing campagne en benieuwd hoe je dit aanpakt? Dan geven wij graag advies hoe je dit het beste doet.

(3) SMS Campagne

Een bericht versturen naar je klanten ter reminder van een afspraak. Of een opdrachtbevestiging versturen? Sms’jes worden tegenwoordig door steeds meer bedrijven gestuurd en voor verschillende doeleinden ingezet. Ook hier kunnen wij ervoor zorgen dat jij jouw doelgroep effectief bereikt via SMS.

(4) Creatieve sessies & content workshops

Wil je met ons brainstormen over de te hanteren klantencontactstrategie of potentiële campagnes? Dan denken onze Loyalty marketing specialisten graag met je mee tijdens een creatieve sessie of workshop. Hierbij nemen we niet alleen je huidige proces onder de loep, maar kijken we ook juist vooruit hoe het beter kan. Een mooie stap op weg naar effectief campagne management.

Vraag het onze Loyalty Specialist

Benieuwd hoe Loyalty marketing bijdraagt aan jouw online ambities? Neem dan vrijblijvend contact met onze Loyalty Specialist op, we denken graag mee over jouw (online) succes.