Google AdWords

Google AdWords

“Elk gezond bedrijf kan AdWords een winstgevend extra kanaal laten zijn!”
Rik Roelofs – SEA Specialist en SEA Kennisleider

Adverteren in Google via Google AdWords

Welk ander kanaal dan de zoekmachine van Google biedt je zo’n groot bereik van mensen die specifiek op zoek zijn naar jouw producten of diensten? Wil je in Google getoond worden, dan kan dat via de organische resultaten in Google of door te adverteren via Google AdWords. Op deze pagina lees je meer over AdWords en de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

 

Starten met Google AdWords

Starten met adverteren in Google is simpel. Je maakt een advertentietekst, geeft een aantal zoektermen op en stelt de biedingen en het budget in. Maar dan begint het spel pas:

  • Welke zoektermen moet je extra opnemen of uitschakelen omdat ze niet renderen?
  • Zijn je advertentieteksten wel onderscheidend genoeg ten opzichte van je concurrenten?
  • Hoe goed zijn de landingspagina’s van de site waarop jouw bezoekers terecht komen?
  • Moeten de biedingen in je campagne omhoog of omlaag en wanneer is het beste moment?

 

Gratis advertentiebudget met Google Vouchers

Wie voor het eerst Google AdWords inzet, kan van Google vouchers ontvangen. Deze vouchers geven recht op gratis budget om te adverteren. Een goede start die de drempel om zelf ook te adverteren in Google verlaagt. Vanuit Tribal kunnen we deze vouchers voor je regelen en optimaal inzetten. Door onze zeer nauwe samenwerking met Google kunnen we vaak ook nog een schepje bovenop de vouchers doen. Hier meer over weten? Neem voor de actuele mogelijkheden contact met ons op, onze SEA-specialisten vertellen je graag meer.

 

Specialist in optimaliseren bestaande AdWords campagnes

Heb je al een campagne en vraag je jezelf af of er niet meer rendement uit de campagne(s) te halen is? Dan ben je bij Tribal aan het juiste adres. Onze gecertificeerde SEA-specialisten analyseren je campagnes en brengen in kaart waar uitbreidingsmogelijkheden en/ of besparingskansen liggen. Onze ervaring is dat er altijd mogelijkheden zijn om je campagnes nog meer op te laten leveren.

 

Onmisbaar binnen e-commerce: Google Shopping

Heb je een webshop en kunnen klanten via je site online producten bestellen? Dan bieden Google Shopping advertenties zeer interessante mogelijkheden om jouw bereik te vergroten en conversies te verhogen. Het inrichten en optimaliseren van een Shopping campagne is echter een vak apart. In tegenstelling tot de gewone tekstadvertenties kun je hier namelijk niet zelf de zoekwoorden bepalen waarop je wilt adverteren. Ook het aanpassen van biedingen werkt anders. Tribal heeft een best practice ontwikkeld voor het optimaliseren van Google Shopping campagnes.

 

Ultieme relevantie met longtail campagnes

Mensen zoeken op een veelvoud van zoektermen. Tribal beheert campagnes die jaarlijks inspelen op miljoenen verschillende zoekopdrachten. En er komen dagelijks nieuwe zoekopdrachten bij. 15% van alle zoekopdrachten zijn zelfs nog nooit door iemand anders in Google ingetikt. Binnen deze ‘longtail’ zoekopdrachten zitten vaak de pareltjes die jou de beste resultaten in  je campagne opleveren. Een slimme manier om in te spelen op de veranderende informatiebehoefte van de bezoeker en een aantrekkelijk alternatief dan adverteren op (te) dure zoektermen.

 

Automatiseren van AdWords campagnes

Hoe specifieker je advertenties en advertentieteksten inspelen op al die verschillende zoekopdrachten, hoe rendabeler je campagne. Het handmatig inzetten van campagnes gericht op duizenden of miljoenen zoektermen tegelijk is echter haast onmogelijk. Tribal biedt daarom de mogelijkheid om geautomatiseerd campagnes in te richten en te beheren. Een slimme aanpak die niet alleen veel werk uit handen neemt, maar ook de biedingen in jouw AdWords campagnes optimaliseert. Rendement en efficiëntie ten top.

 

Waarom kiezen voor Tribal?

Tribal is niet het enige professionele bureau dat kan ondersteunen bij het inrichten en beheren van uw AdWords campagne. We hebben echter wel een unieke positie in de markt. Een paar onderscheidende kenmerken op een rij waarom je voor ons kiest:

  • Je kunt rekenen op jarenlange ervaring in het optimaliseren van AdWords campagnes. Goed opgeleide en ervaren SEA-specialisten ondersteunen je bij jouw campagnes. De doelstellingen van jou als klant staan altijd centraal;
  • Tribal werkt zeer nauw samen met Google en is een van de weinige partners van Google in Nederland. We beschikken hierdoor over de meest actuele inzichten en kunnen vaak net wat meer bij Google voor elkaar krijgen;
  • Tribal is in staat om zeer efficiënt campagnes op te zetten vanuit eigen automatiseringsoplossingen. Ook grote complexe campagnes beheren we tegen relatief lage kosten.

 

Vraag het onze SEA-specialisten

Kortom, wil je meer weten over AdWords vouchers, een bestaande campagne laten optimaliseren of je AdWords campagnes automatiseren? Neem dan direct contact op met Tribal, we vertellen je graag meer!