Webstatistieken

Webstatistieken

“Onze Analytics specialist vertaalt data over je bezoekers naar waardevolle inzichten én kansen voor jouw bedrijf.”
Erik Altink – SEO & Analytics Consultant

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Webstatistieken?









Het analyseren van beschikbare data, ofwel Analytics, is een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering. Want naast de grote lijnen zoals uitgaven en inkomsten is er nog zoveel meer data beschikbaar waar waardevolle informatie in zit. Met onze dienst Analytics creëren we betrouwbare databronnen die we omzetten naar bruikbare informatie én nieuwe kansen.

 

Wat is Analytics?

Puur beschouwd is Analytics niets meer of minder dan het vertalen van data naar inzichten. Belangrijk, omdat het analyseren van data en het herkennen van patronen waardevolle informatie verschaft waarmee jij klanten en leads beter aanspreekt en meer rendement uit je investeringen haalt. Kortom, informatie waarmee jij je bedrijf beter stuurt.

Bij Tribal doen we dit in de basis met de bezoekersstatistieken van je website via Analytics en website analyse. Daarnaast koppelen we echter ook externe bronnen om deze data te verrijken en nog betere inzichten te krijgen. Denk bij externe bronnen aan kassasystemen, bezoekers in winkels en andere data die te koppelen zijn. Zo creëren we een totaalbestand aan data, die we vervolgens vertalen naar concrete kansen.

 

Hoe draagt Analytics bij aan mijn succes?

Marketing is vaak een kostbare investering. Je richt je op meer omzet, waarvoor je verschillende kanalen kunt inzetten. Tegelijkertijd zorgen concurrenten en steeds bewustere klanten voor hogere uitgaven. Daarnaast zijn er steeds meer nieuwe kanalen om in te zetten. Je wilt dus inzicht in de kosten en baten. Door website analytics en de bijbehorende webstatistieken te meten krijg je dit inzicht en zie je wat wel en niet werkt. Waardevolle info waarmee jij maximaal rendement uit je online inzet haalt.

 

Van webstatistieken & website analyse naar concrete inzichten

Het begint allemaal bij betrouwbare data. Meet je wel alles wat je moet meten en gaat dit op een manier dat de data ook waardevol is? Als online bureau richten we ons in eerste instantie op de website analyse. Hiervoor wordt onder andere gewerkt met Google Analytics, maar er zijn zeker ook andere pakketten mogelijk.

Google Analytics account inrichten

Uitgangspunt moet de data zijn. Betrouwbaarheid is daarom een belangrijke eerste stap. Staat de meetcode op de juiste pagina’s en meet deze wat we verwachten? Vervolgens kijken we naar de inrichting van het account. Hierbij gaat het om zaken als doelen, gebeurtenissen, KPI’s en volledigheid van de data. Zo richten we jouw Analytics account optimaal in en zorgen we dat alle zaken die je wilt weten meetbaar zijn.

Spamverwijzingen in Analytics voorkomen

Helaas hoort de preventie van spam daar tegenwoordig ook bij. Google Analytics spam vormt een groot probleem en vraagt continue aandacht door steeds wijzigende spam technieken. Via het analyseren van de campagnes, kanalen en attributie komen we uiteindelijk bij heldere rapportages die handvatten bieden om investeringen bij te sturen en te optimaliseren. Informatie waarop jij kunt vertrouwen.

 

Vraag het onze analytics specialist

Benieuwd hoe analytics bijdraagt aan jouw online ambities? Neem dan vrijblijvend contact op met onze analytics specialist, we denken graag mee over het vergroten van jouw succes.