Display adverteren

Display adverteren

“Bereik en activeer jouw doelgroep optimaal met effectieve display campagnes”
Mark Soethout – SEA Consultant

Display. Waar het adverteren met banners in het verleden op een dood spoor leek te zitten is het inmiddels al jaren weer booming. Het kan ook niet anders, want met de digitalisering van traditionele media ontwikkelt display advertising zich in rap tempo. Wij helpen je graag om bij te blijven in deze ontwikkelingen. Onze display consultants weten alles over het creëren van display marketing strategieën en het effectief inzetten van display advertenties. Van slimme retargeting strategie tot awareness campagnes, de consultants van Tribal staan voor je klaar. Benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er meer over op deze pagina.

 

Wat is display adverteren?

Display adverteren is een vorm van online advertising en maakt het mogelijk om een doelgroep te bereiken via een grote diversiteit aan netwerken. Dit middel wordt vergeleken met het adverteren in print, radio en TV. Inderdaad, de middelen die een enorme digitalisering doormaken (of hebben doorgemaakt). Display advertenties zijn vaak onderdeel van een display marketing strategie en uitermate geschikt voor naamsbekendheid (branding). Maar met alle ontwikkelingen op het gebied van online targeting en online adverteren is het kanaal ook heel interessant voor conversieverhoging (performance).

 

Hoe draagt display marketing bij aan jouw succes?

Effectieve display campagnes bereiken de juiste personen op het juiste moment met de juiste boodschap. Door de verschillende fases van de customer journey te integreren in je display marketing strategie, waarborg je dat je uitingen aansluiten op de informatiebehoefte van de doelgroep. Content speelt hierbij een belangrijke rol, dus zoeken we met onze content marketing specialisten de samenwerking op. Dus ongeacht of je doelstelling gerelateerd is aan meer naamsbekendheid of juist conversieverhoging, wij creëren de passende succesformule.

 

Van display marketing strategie tot effectieve display advertenties

Display marketing is dus voor verschillende doelstellingen inzetbaar. Onderstaand lichten we kort de meerwaarde toe van banner adverteren en display advertenties.

Meer naamsbekendheid met slimme display marketing

Heb je als doelstelling om je naamsbekendheid te vergroten? Dan zijn display advertenties een geschikt middel om in te zetten. Dankzij het kanaal ben je in staat om een doelgroep te bereiken die bijvoorbeeld nog niet op je website is geweest, maar wel heel interessant is en potentieel interesse heeft. Ook kun je bestaande bezoekers of klanten op de hoogte brengen van bijvoorbeeld een productlancering. Op het juiste moment met de juiste boodschap in beeld zijn, daar draait het om.

Conversieverhoging door gerichte display advertenties

Wil je bestaande bezoekers bereiken die interesse hebben getoond, maar niet hebben geconverteerd? Dan is een doordachte display marketing met de juiste display advertenties erg waardevol. Dankzij de moderne Real-Time Bidding technieken zijn we in staat om deze doelgroep te identificeren en een conversiegerichte boodschap te tonen. Zo komt jouw display advertentie dus op het juiste moment in beeld en verhoog je de kans dat iemand uiteindelijk alsnog de gewenste actie op jouw website uitvoert.

 

Vraag het onze display marketing specialist

Benieuwd hoe display marketing bijdraagt aan jouw online ambities? Neem dan vrijblijvend contact met onze display marketing specialist op, we denken graag mee over jouw succes.