Erik Altink

Web Analyst

Ik ben Erik Altink en ik werk als Web Analyst bij RIFF. Ik heb een achtergrond als Ontwikkelaar en heb in die rol meegewerkt aan het opbouwen van diverse projecten. Daarnaast hou ik me al langere tijd bezig met het bouwen van websites en ben ik specifiek geïnteresseerd in het (technisch) optimaliseren van deze websites. Ik kan me goed vermaken met het zoeken naar verbeteringen op het gebied van snelheid, veiligheid en gebruiks- en zoekmachinevriendelijkheid. Daarnaast vind ik het erg leuk om klanten te helpen hun doel te bereiken.

Mijn ultieme tip:

“Internet Marketing kost geld, SEO en SEA net zo goed. Sommige mensen vinden het (te) veel, maar het is belangrijk om te kijken naar wat het oplevert. Het gaat er uiteindelijk niet om of je website op een paar termen bovenaan staat (dat wil iedereen uiteraard wel graag), maar dat het bedrag dat je uittrekt voor je (Internet) Marketing zich vertaalt in meer klanten, een hogere omzet of een betere naamsbekendheid.

De ultieme tip is eigenlijk heel logisch: bepaal voor je begint, aan welke vorm van marketing dan ook, eerst wat het op moet gaan leveren. Een traject voor het bereiken van meer potentiële klanten, het vergroten van de conversies of het bevorderen van terugkerende bezoekers, kan heel anders zijn dan wanneer je per se op een specifieke term gevonden wilt worden. Door dit vooraf duidelijk te hebben werken we het meest efficiënt en bereiken we het snelst de gewenste doelen.”

Maak kennis met mijn collega's

Mijn kennis