Gerk Mulder

senior SEO Consultant

Aangenaam! Mijn naam is Gerk Mulder en ik ben SEO specialist bij Tribal Internet Marketing. Na mijn studie ben ik het marketingvak ingerold en nooit meer weggegaan. Vanuit traditionele marketing heb ik me verdiept in de online kanalen en uiteindelijk gespecialiseerd in organic search.

Zodoende ben ik negen jaar geleden compleet overgestapt op internet marketing en dan met name zoekmachine marketing. Zowel AdWords en social media als zoekmachine optimalisatie. Die laatste heb ik altijd de meest fascinerende gevonden. De veranderlijkheid van de algoritmes, de artificial intelligence achter de indexatie, het continue in beweging zijn van de markt en de snelheid van de technologische ontwikkelingen, mogelijkheden en onmogelijkheden. Stuk voor stuk factoren die mijn vak enorm boeiend en uitdagend maken, want het is nooit klaar. Er zijn altijd innovaties waar je op in kunt spelen, of werkwijzes waar die je kunt optimaliseren. Je bent constant op zoek naar nieuwe invalshoeken en optimalisatietechnieken en er is altijd wel weer een doelstelling waar je met minimaal 30% overheen wilt gaan.

SEO it is then! Als senior SEO consultant en kenniscoach van ons SEO team richt ik me voornamelijk op de grotere accounts, de kennisontwikkeling en R&D op SEO gebied. In het vakgebied online marketing zitten teveel generalisten, terwijl de materie te uitgebreid en te complex is geworden om in je eentje te kunnen behappen. Wil je onderscheidend zijn en kwaliteit bieden dan moet je jezelf specialiseren, zelfs binnen het SEO vak zijn er al diverse specialisaties. Maar ook de synergie die je binnen de specialisatie kunt opbouwen met andere online diensten maakt dit werk het gaafste wat er is.

Mijn ultieme tip:
Zorg ervoor dat je een retegoede website hebt en denk vervolgens nooit dat je klaar bent, denk nooit dat je website af is. Blijf flexibel op het gebied van techniek en content en blijf innoveren. Het aantal wijzigingen dat Google de afgelopen twee jaar heeft doorgevoerd zijn er meer dan het totaal van de afgelopen 10 jaar bij elkaar opgeteld. En dat zegt genoeg! Wees flexibel genoeg om daar op in te blijven spelen hoe drastisch de wijzigingen ook zijn. Je kunt binnen de online marketing niet alles op één paard inzetten en verwachten dat, als hij eenmaal de race gewonnen heeft, blijft winnen. Blijf kritisch en blijf er bovenop zitten!”

Maak kennis met mijn collega's

Mijn kennis